piątek, 17 kwietnia 2009

Czy warto stosować sztuczki pozycjonerskie

Sztuczki pozycjonerskie to taki sposób promowania, który jest nastawiony na uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarkach w krótkim czasie dzięki znajomości działania robotów wyszukiwawczych. Pytanie tylko czy takie pozycjonowanie ma trwałe skutki. Myślę że nie.
Oszukiwanie wyszukiwarek poprzez sztuczne eksponowanie tego co w danym momencie jest wysoko oceniane przez algorytm wyszukiwawczy jest po prostu krótkowzroczne. Swojego czasu taką sztuczką było nasycanie znaczników meta keywords (w nagłówku pliku html) słowami wcale nie przystającymi do treści witryny i w ten sposób przez jakiś czas takie strony były na topie listy wyszukiwania.
Na szczęście to się zmieniło.
Dlaczego na szczęście ?
Bo wyszukiwarki mają służyć ludziom szukającym odpowiednich informacji a nie dorobkiewiczom.
Obecnie wyszukiwarki są wiele bardziej zaawansowane niż dawniej i ich oszukiwanie powoli staje się bezsensowne. Warto postawić na odpowiednią treść i słowa, których szukają Twoi klienci.
Treść i sposób jej przedstawiania aby wpłynąć na klienta to jest dopiero pole do popisu.

środa, 8 kwietnia 2009

Na co ludzie zwracają uwagę czytając ....

Prowadząc bloga zapewne zadajesz sobie pytanie co ludzi interesuje na twojej stronie. Smutna prawda jest taka że musisz się bardzo postarać aby tekst który piszesz w ogóle zwrócił czyjąś uwagę.
Po pierwsze STOP laniu wody.
Ludzie są niecierpliwi i odwiedzają Twoją stronę w określonym celu.

Po drugie nieciekawy nagłówek zniechęca do dalszego czytania.
Pierwszy akapit powinien być równie wciągający. Pisz sam konkret. Nie musi być tego dużo.

Po trzecie jeśli Twój tekst jest nie dość przejrzysty dla Ciebie to tym bardziej dla tego kto czyta Twój tekst.
Pisz ciekawie i na temat.

poniedziałek, 6 kwietnia 2009

Jak ludzie szukają ...

Chcesz trafić w oczekiwania ludzi a zatem zdobyć więcej odwiedzających ? Nie ufaj sobie zbytnio. Skorzystaj lepiej z narzędzi oferowanych przez wyszukiwarki.
Zajrzyj na http://www.123shweb.com/tools/google_suggest/index.php lub na Google Adwords

Słów o największej popularności używaj w ofercie lub artykule, który piszesz, byle bez przesady. Nasycenie tekstu słowami kluczowymi powyżej 3% jest mocno podejrzane.

sobota, 4 kwietnia 2009

Strona z poradami jako najintensywniej rozwijany projekt

Od ponad roku rozwijam swoją stronę w domenie tupaj.com opartą na skrypcie wordpressa. Dzięki wordpressowi nie muszę się wiele martwić o stronę techniczną projektu a jedyne na czym się skupiam to dostarczanie treści. Jest to projekt do którego przykładam najwięcej uwagi gdyż rokuje on największe zyski i najbardziej jest zbliżony do moich zainteresowań.

czwartek, 2 kwietnia 2009

Cele na 2009

Moim celem jest tworzenie i promowania swoich ministron głównie po to aby więcej zarabiać w programach partnerskich. Moje koncepcje na promowanie stron:
1 pisanie artykułów do artelis i innych systemów wymiany treści
2 opłacanie kampani bannerowej (lub płatne linki)
3 pisanie blogów na tematy powiązane ze sprzedawanym produktem.
4 umieszczanie linków z treściami zwracającymi uwagę na innych moich blogach i tronach.
5.odpowiadanie na forach dyskusyjnych na zapytania innych
6.komentować wpisy na blogach i stronach o podobnej tematyce
7.napisać krótki kurs emailowy i promować za jego pomocą strony partnerskie.

Zadanie wydaje się łatwe, narazie zrealizowałem częściowo punkt 4

W ostatnich dniach skończyłem 2 ministrony (ebook o chorobie refluksowej oraz ekonto w mbanku), które zamierzam wypromować.
Aby pasywny dochód był możliwy trzeba się niestety najpierw trochę napracować. Więc w najbliższych dniach czeka mnie jeszcze utworzenie 4-5 ministron.

Fotografia cyfrowa Headline Animator